Fysikaaliset hoidot

fysioakustinen tuoli

Fysikaalisiin hoitomenetelmiin kuuluvat mm. pinta- ja syvälämpöhoidot, sähköiset kivunhoitomenetelmät ja mekaaniset hoidot. Fysikaalisia hoitomenetelmiä voidaan ryhmitellä seuraavasti:

• Lämpöhoidot: pintalämpöhoidot, syvälämpöhoidot, kylmähoidot
  • Mekaaniset hoidot: hieronta, manuaalinen lymfaterapia, vetohoidot, mobilisoivat hoidot, fasciakäsittelyt, kinesioteippaus
  • Sähköiset kivunhoitomenetelmät: TENS, interferenssivirrat, mikrovirrat, sähköärsytyshoidot

Fysikaalinen hoito on osa muuta fysioterapiaa. Fysioterapeutti käyttää pääsääntöisesti liikunta- ja liikehoitomenetelmiä ja antaa esi- tai tukihoitona muita fysikaalisia hoitoja.

Fysioakustinen tuolihoito

Fysioakustisessa menetelmässä käytetään matalajaksoista siniääntä, jonka taajuus vaihtelee välillä 27-113 Hz. Fysioakustinen laitteisto on asennettu ergonomisesti muotoiltuun, säädettävään lepotuoliin, jonka sisään on sijoitettu kuusi kaiutinta ja keskustietokone.

Fysioakustinen tuoli on hoitoväline, jonka on todettu vilkastuttavan verenkiertoa ja lymfanesteen virtausta, vähentävän lihasjännityksiä sekä lievittävän kiputiloja. Mittaukset osoittavat, että FA-hoidolla on positiivinen vaikutus sekä fyysisiin että psyykkisiin tekijöihin.

Käyttöalueet esim.: julkinen terveydenhoito, urheilulääketiede ja  -valmennus, vammaiskuntoutus, psykoterapia.

Hoitovaikutuksia mm seuraaviin oireisiin/ongelmiin: stressi, niska- hartia- ja selkäkivut, fibromyalgia, erilaiset reumasairaudet, jännittyneisyys, ahdistuneisuus, kuukautiskivut, univaikeudet, stressiverenpaine, alaraajojen verenkierto-ongelmat (puutuminen, särky, suonenveto), COPD (keuhkoahtaumatauti), lihashuolto, spastisiteetti, turvotus, urheilusuorituksista palautuminen

Parafiinihoidot käsille ja jaloille

Ota yhteyttä ja kysy lisää fysikaalisista hoidoista!

Suosittele meitä

• Fysioterapiapalvelut Kurikka